divendres, 16 de desembre del 2016

El supermercat del CEIP Mario Benedetti, esment d'honor: Premi Acció Magistral 2012

Vídeo com a recurs didàctic per a l'aprenentatge del sistema monetari

Aquest vídeo m'ha agradat moltíssim perquè està relacionat amb la meua unitat didàctica. És un bon projecte amb èxit realitzat pel col·legi Mario Benedetti amb esment d'honor: Premi Acció Magistral 2012, en el qual es treballa les matemàtiques de manera lúdica i divertida a través d'un enriquidor supermercat enllaçant les activitats que es fan ací amb les activitats que es treballen en l'aula de matemàtiques, és a dir, quan es treballa la resta, en la tenda es treballarà el canvi, amb les sumes es treballarà el càlcul dels comptes, etc.

Està claríssimament demostrat que la millor forma d'aprendre són els les situacions que són motivadores i la tècnica per a açò és proposar una situació problemàtica als alumnes, és a dir, crear un conflicte cognitiu. L'objectiu principal és desenvolupar la competència matemàtica a través d'activitats lúdica, connectant el que s'ensenya en l'aula amb la vida real. Manipular és una forma d'aprenentatge molt més intensa.

La posada en pràctica d'aquesta activitat es podria exposar com l'organització de diversos grups, en el qual uns són els que fan la compra i uns altres són els que venen. Entre ells hi ha intercanvi de diners i de comunicació. Després, fan intercanvis de rols per a que tots sàpien com es treballa des d’altre punt de vista. El treball cooperatiu és molt important per aquest tipus d’activitat.


Espere que us agrade!

Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada